Pre reštaurácie

Reštaurácie sú pre členov Asociácie moderných benefitov dôležitými partnermi. Rozvoj gastrosektora s ohľadom na zdravotné dopady na zamestnancov je prioritou každého nášho člena. Aj preto sme sa rozhodli podeliť sa s vami o postrehy, informácie a údaje, ktoré môžu pomôcť aj vo vašom podnikaní.

Gastrosektor na Slovensku

Na Slovensku pôsobí skoro 8 000 spoločností, ktoré poskytujú ubytovacie a / alebo stravovacie služby. Spolu zamestnávajú niečo vyše 42 000 osôb, čo je približne 1,8 % všetkých pracujúcich. To rozhodne nie sú malé čísla. Aj preto veríme, že gastrosektor si na Slovensku zasluhuje omnoho väčšiu pozornosť akej sa mu v skutočnosti dostáva.

 

Tržby v celom sektore dosiahli za rok 2017 hodnotu približne 1 miliardy EUR.

 

Podľa prepočtov E&Y v štúdii z roku 2018 až 259 miliónov EUR z tržieb v reštauračnom sektore prichádza vo forme stravného, či už ako poukážky alebo elektronické stravovacie karty. Je určite zaujímavé vedieť aj to, že ak zamestnanci dostávajú stravné lístky alebo majú stravnú kartu je až o pätinu väčšia šanca, že budú chodiť na obed od reštaurácie.

Pýtame sa pre vás

Je plno dôležitých odpovedí, ktoré by ste od svojich zákazníkov určite radi vedeli. Vďaka spolupráci s renomovanou prieskumnou agentúrou GfK, vám aspoň na niektoré z nich vieme odpovedať.

Čo je pre zákazníka najdôležitejšie pri výbere reštaurácie?

Iste pre nikoho nebude prekvapením, že najvyššiu prioritu dávajú zákazníci kvalite ponúkaného jedla. Keďže obedová pauza je krátka, druhým najdôležitejším kritériom je dobrá, ideálna pešia dostupnosť reštaurácie. Ako tretí najdôležitejší faktor uvádzali zákazníci rozumnú cenu jedla. Zaujímavosťou je, že slovenskí zákazníci čím ďalej tým viac očakávajú, že sa o ich pohodlie a príjemný zážitok z návštevy reštaurácie postará milý a ústretový personál.

Najvernejší stáli zákazníci? Tí, čo prídu na rýchly obed

Ako si získať stálych zákazníkov? To je otázka, ktorú si kladie každý majiteľ reštaurácie. Najdôležitejšou je pre zákazníkov v tomto prípade blízkosť k miestu ich práce a tiež rýchlosť obsluhy. Ak nie je čas na iné, len na rýchly obed, výhodu majú jednoznačne prevádzky, ktoré majú výhodnú polohu a veľmi rýchlu obsluhu. Každý druhý zákazník však očakáva pestrý a často obmieňaný jedálniček a možnosť zaplatiť stravovacou kartou alebo stravovacím lístkom.

Čo chýba slovenským stravníkom v ponuke denného menu?

Zostaviť denné menu, ktoré by oslovilo každého stravníka sa niekedy zdá ako nemožné, veď každému chutí niečo iné. Dobrou správou je, že polovica Slovákov si v dennom menu vždy dokáže z vybrať z ponuky. Tretina Slovákov však túži žiť zdravšie, a preto by ocenila, keby v ponuke denného menu našla aspoň jednu zdravšiu alternatívu. Preferovali by viac sezónnych potravín či jedlo vyhovujúce ľuďom s potravinovými alergiami (bez lepku či laktózy).