Pýtame sa pre vás
Je plno dôležitých odpovedí, ktoré by ste od svojich zákazníkov určite radi vedeli. Vďaka spolupráci s renomovanou prieskumnou agentúrou GfK, vám aspoň na niektoré z nich vieme odpovedať.
Čo je pre zákazníka najdôležitejšie pri výbere reštaurácie?
Iste pre nikoho nebude prekvapením, že najvyššiu prioritu dávajú zákazníci kvalite ponúkaného jedla. Keďže obedová pauza je krátka, druhým najdôležitejším kritériom je dobrá, ideálna pešia dostupnosť reštaurácie. Ako tretí najdôležitejší faktor uvádzali zákazníci rozumnú cenu jedla. Zaujímavosťou je, že slovenskí zákazníci čím ďalej tým viac očakávajú, že sa o ich pohodlie a príjemný zážitok z návštevy reštaurácie postará milý a ústretový personál.
Najvernejší stáli zákazníci? Tí, čo prídu na rýchly obed
Ako si získať stálych zákazníkov? To je otázka, ktorú si kladie každý majiteľ reštaurácie. Najdôležitejšou je pre zákazníkov v tomto prípade blízkosť k miestu ich práce a tiež rýchlosť obsluhy. Ak nie je čas na iné, len na rýchly obed, výhodu majú jednoznačne prevádzky, ktoré majú výhodnú polohu a veľmi rýchlu obsluhu. Každý druhý zákazník však očakáva pestrý a často obmieňaný jedálniček a možnosť zaplatiť stravovacou kartou alebo stravovacím lístkom.
Čo chýba slovenským stravníkom v ponuke denného menu?
Zostaviť denné menu, ktoré by oslovilo každého stravníka sa niekedy zdá ako nemožné, veď každému chutí niečo iné. Dobrou správou je, že polovica Slovákov si v dennom menu vždy dokáže z vybrať z ponuky. Tretina Slovákov však túži žiť zdravšie, a preto by ocenila, keby v ponuke denného menu našla aspoň jednu zdravšiu alternatívu. Preferovali by viac sezónnych potravín či jedlo vyhovujúce ľuďom s potravinovými alergiami (bez lepku či laktózy).